Транспорт

Транспорт є найважливішою ланкою економіки всієї держави, саме тому держава активно звертає увагу на регулювання даного сегменту ринку. Транспортна галузь в Україні розвивається швидкими темпами. Такими ж швидкими темпами розвивається й транспортне законодавство. Нещодавно прийняті Повітряний кодекс і Митний кодекс свідчать про складність регульованої сфери, про необхідність ретельного та багатопланового підходу.

Транспортна інфраструктура та суднобудування належать до ключових практик нашої фірми. Україна має безліч можливостей у цій сфері завдяки транзитному потенціалу та традиціям суднобудування, що обумовлює високий попит на юридичні послуги в цій сфері.

Фахівці нашої фірми надають послуги у всіх напрямках транспортного права України та міжнародного транспортного права.

 

Завантажити брошуру

Транспортне право України

РОС.



Автомобільний транспорт

Законодавство про автомобільний транспорт України складається з профільного Закону України «Про автомобільний транспорт» № 2344-III від 05.04.01, законів України «Про транспорт» № 232-94-ВР від 10.11.1994, «Про дорожній рух» № 3353-XII від 30.06.93, міжнародних договорів, ратифікованих Україною, та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень, у тому числі все ще діючого Статуту автомобільного транспорту УРСР 1969 року.

З метою приведення українського законодавства у відповідність до міжнародних стандартів автомобільних перевезень, Україна стала учасницею серії міжнародних договорів, покликаних полегшити міжнародний дорожній рух і підвищити рівень безпеки на дорогах шляхом введення однакових правил руху, дорожніх знаків і сигналів. В тому числі, Україна ратифікувала дві Віденські Конвенції: Конвенцію про дорожній рух з поправками від 3.03.1993, Конвенцію про дорожні знаки і сигнали 6.06.1978, Європейську угоду про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів 30 березня 1957, Конвенцію про договір міжнародного перевезення вантажів по дорогах, Європейську угоду про міжнародні автомагістралі від 15.11.1975 р., а також Митну конвенцію про перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП, 1975 р.

У цій сфері ми надаємо широкий спектр послуг, в тому числі:

  • Консультування з питань автомобільних перевезень, оподаткування, митного оформлення;
  • Підготовку договорів автомобільного перевезення;
  • Представництво інтересів в судах та арбітражі, в тому числі, міжнародному, як в договірних спорах, так і в спорах з митними та податковими органами.

Залізничний транспорт

Залізничний транспорт України по загальній довжині шляхів (23тис. км.) займає четверте місце в світі (після США, Росії, Канади). По вантажообігу він виконує основні обсяги перевезень - 40-50%, а по пасажирообороту є незаперечним лідером - на нього припадає 50-70% загального обсягу перевезень. Перевізна робота, здійснювана на залізницях України, майже дорівнює обсягові, виконуваному залізницями всіх країн, що входять до ЄС.

Нормативне регулювання цієї транспортної галузі здійснюється на підставі Закону України "Про залізничний транспорт" від 04.07.1996 № 273/96-ВР та низки підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Статуту залізниць.

Що стосується міжнародних перевезень, то у 2003 році Україна ратифікувала Конвенцію про міжнародні залізничні перевезення від 09.05.1980 р. (КОТІФ), де безпосередньо встановлені основні правила перевезення вантажу та пасажирів за міжнародними напрямками.

Ми пропонуємо нашим клієнтам:

  • Правовий супровід угод з оренди та купівлі-продажу рухомого складу;
  • Консультування з питань оподаткування, тарифної політики, відповідальності перевізників і вантажовласників;
  • Представництво інтересів в судах, Антимонопольному комітеті, інших органах влади.

Авіаційний транспорт

Основним джерелом, що регулює даний вид транспорту, є Повітряний Кодекс України, який визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності авіації та спрямований на забезпечення проведення єдиної державної економічної, науково-технічної, тарифної, фінансової, науково-технічної, страхової, інвестиційної та соціальної політики у сфері управління та регулювання діяльності авіації з урахуванням міжнародного повітряного права. Нова редакція Повітряного Кодексу України вступила в силу 19 травня 2011 року, і вперше законодавчо закріпила поділ авіації на цивільну та державну.

Ми надаємо послуги з юридичного супроводу діяльності повітряних перевізників, а також у сфері державно-приватного партнерства щодо реконструкції аеропортів та іншої інфраструктури повітряного транспорту.

Зокрема, ми консультуємо іноземні авіакомпанії з питань діяльності їх представництв в Україні, успішно представляємо інтереси представництв іноземних авіакомпаній у спорах з податковими органами, ведемо справи про відшкодування збитків, заподіяних пасажирам і вантажовласникам, супроводжуємо інвестиційні проекти в аеропортах України.

Морський транспорт

Основним нормативно-правовим актом, що регулює правовідносини в даній сфері, є Кодекс торговельного мореплавства України, який регулює загальні правила реєстрації та арешту суден, правове становище екіпажу та капітана судна, правовий статус і функції морського флоту, порядок укладення та виконання договорів фрахтування, морського перевезення вантажів, пасажирів тощо.

У минулому році Україна також приєдналася до Міжнародної конвенції про уніфікацію деяких правил, що стосуються арешту морських суден, відомої як Брюссельська конвенція (1952). Прийнятий у грудні 2011 року Закон № 4190-VI доповнив Цивільний процесуальний кодекс України та Господарський процесуальний кодекс України спеціальними положеннями про підсудність справ про арешт судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги, судам (а) за місцезнаходженням морського порту України, в якому знаходиться судно, або (б) порту реєстрації судна.

17 травня 2012 року на пленарному засіданні Верховної Ради України був прийнятий Закон України «Про морські порти України» (№ 4709-VI). Закон набирає чинності з 16 червня 2013 року.

Ключові положення закону:

  • Морський порт - не державне підприємство (як передбачає чинна редакція Кодексу торговельного мореплавства України), а територія й акваторія, тобто з юридичного поняття порт перетворився на географічне поняття
  • Існуючі морські порти підлягають реорганізації, та їх майно - приватизації або передачі в концесію, допускається також оренда причалів портів
  • Державне управління портами буде здійснювати Адміністрація морських портів України, яка буде мати в кожному порту свою філію. На неї будуть покладені функції забезпечення безпеки мореплавання й управління об'єктами державної власності, які не підлягають приватизації.

Ми надаємо юридичну допомогу з таких питань, як:

  • Консультації по морському та портовому праву, оподатковуванню підприємств морського транспорту, митного оформлення та вільній практиці;
  • Розробка та аналіз договорів:
    • фрахтування;
    • морського перевезення;
    • експедирування;
    • зберігання вантажів у порту;
  • Представництво інтересів в судах, інших органах державної влади, міжнародних судових арбітражних органах

Також слід зазначити, що ми надаємо юридичну підтримку в сфері транспорту та логістики відносно питань отримання фінансування, інтерпретації регуляторних вимог, державної політики, злиття й поглинання (з приватизацію включно), природоохоронних вимог, питань трудового права, оренди обладнання, ліцензування та надання технічного обладнання, договорів перевезення та експедирування вантажів, договорів з митними брокерами.
Наші фахівці також мають багатий досвід у всіх сферах морського права, включаючи питання:

  • втрати вантажів;
  • порятунку, страхового покриття, купівлі та продажу суден;
  • укладання колективних договорів (договорів фрахтування);
  • нанесення каліцтв, зіткнення суден;
  • розгляду спорів у справах про наземні та водні перевезення.

У зв'язку з прийняттям нового закону «Про морські порти України» ми можемо надати Вам послуги та консультації пов'язані з питаннями приватизації портів, будівництва портових терміналів, надати всеосяжну інформацію з питань державно-приватного партнерства в цій сфері, зокрема щодо концесії на об'єкти державної власності в портах.

Наші юристи зможуть захистити Ваші інтереси у судових процесах з питань щодо чартер-партій, коносаментів, сталійного часу і демерреджа, контрактів CMR/CIM, морського та іншого транспортного страхування, втрати/пошкодження вантажу при перевезенні.

 

Завантажити брошуру

Реформа українських портів. Нові можливості для інвестування

АНГЛ., РОС.

Ви можете надіслати нам повідомлення електронною поштою,
заповнивши наступну форму: